کانسپت سول اسلمر شورلت با موتور کاملا جدید LT376/535 کریت و کنترلرها و سیستم انتقال قدرت اتوماتیک SuperMatic 4L75-E استایلی داغ و سوزان را با عملکرد و تکنولوژی مدرن ترکیب میکند.
جیم کمپل مدیر عامل شاخه آمریکا و معاون عملکرد خودروها و ورزشهای موتوری میگوید: «مدل LT376/535 با تزریق مستقیم سوخت یمی از پیشرفتهترین موتورهای کریت از نظر تکنولوژی است که تا کنون در یک شورلت استفاده شده. این موتور بر اساس LT1 ساخته شده که اولین بار در استینگری و کامارو SS استفاده شده بود اما این بار با پکیج منحصر به فرد میل بادامک و سر سیلندر قادر است تا ۵۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این مقدار ۷۵ اسب بخار بیشتر از LT1 استفاده شده در استینگری است.»
کاتالوگ سیستمهای عملکردی شورلت در ۲۰۱۷ موتور جدید LT376/535 را به همراه گستردهترین مجموعه موتورهای کریت در حل حاضر را شامل شورلت Small-Block ، Big-Block و سری موتورهای LT و LT نشان می دهد. این کاتالوگ همچنین شامل کامارو COPO وموتورهای مسابقهای نیز هست.
طراحی شورلت شول اسلمر از تمام زوایا نشان دهنده یک چیز است: ایستایی. کم ارتفاع است. شاسی آن اصلاح شده تا بتواند چرخهای جلو ۱۸ اینچی و عقب ۲۰ اینچی را در خود جا دهد. در عین حال هر بخش از بدنه به دقت طراحی شده تا به آن ظاهری نرم و روان و شخصی شده بدهد و البته خطوط کلاسیک آن در این فرآیند فدا شده است.
اومبرتو اورتیز طراح شورلت میگوید: « شول سال ۶۹ یکی از خوش قیافهترین ماشینهای عضلانی آن دوران است و ما نمیخواستیم جزییات کلاسیک آن، یا ابعاد خاص آن دوران را دستکاری کنیم. ما فقط سعی کردیم جایی که ممکن باشد، آن را تقویت کنیم. برخی تیززنات خارجی را میشد تغییر دهیم مثل سپرها و گریل و غیره. در نظر اول این همچنان یک شول سال ۶۹ است اما با نگاه دقیقتر جزیات خودشان را نشان میدهند.»
یک سیستم تعلیق بادی با فشار یک دکمه ایستایی خودرو را تغییر میدهد که شامل کم کردن ارتفاع تا آخرین حد ممکن است. این ماشین همچنین شامل یک سیستم ترمز Gen SIX براسا کامارو است که شامل شش پیستون برای کالیپرهای ترمز جلو است.
در حالی که همه چیز در طراحی خارجی به سمت مشکی پیش میرود در داخل قرمز حکمفرما است. اورتیز میگوید: « تضاد بین طراحی داخلی و خارجی خیره کننده و دراماتیک است. ایده ما این بود که به اتاق این تصویر را بدهیم که انگار در قرمزی غوطهور شده است.» ماموریت به خوبی انجام شده! همه چیز، از پنل نشانگرهای راننده تا پنلهای درها و کف پوش تا پنلهای داخلی و کنسول و صندلیها با قرمز آدرنالین تریم را رنگ شده. صندلیها نیز از کامارو ۲۰۱۶ گرفته شده.
موتور LT376/535 کریت کاملا جدید با تزریق سوخت مستقیم بر اساس تکنولوژیهای خانواده Gen V Small-Block ساخته شده و انها را یک گام به جلو میبرد. مهندسان سیستم قدرت شورلت یک پکیج سرسیلندر و میل بادامک خاص با عملکرد بالا طراحی کردهاند که عناصر سیستم احتراق پیشرفته LT1 را ارتقا میدهد تا جریان هوا را به طریق بهینه به داخل سیلندر هدایت کند.
روکو پارکر مهندس اجزای شورلت میگوید: « موتور LT376/535 کریت بهترین عملکرد مهندسی شورلت را ارائه میکند. این موتور در عین رعایت استانداردهای تولید موتور قدرت چشمگیر را با انعطافی که از خودروی جدید انتظار میرود همراه میکند.»
این موتور کریت با سیستم انتقال قدرت اوتوماتیک چهار سرعته SuperMatic 4L75-E همراه میکند که به صورت الکترونیکی کنترل میشود که ظرفیت گشتاوری برابر با ۶۵۰ پوند فوت را دارد.
این ظرفیت استثنایی باعث میشود این سیستم برای بسیاری از قویترین موتورهای کریت و نیز بخش اعظمی از سری ۴L80 مناسب باشد. بدنه ۴l74-E به طرز قابل توجهی کوچکتر از سری ۴L80 است که نصب آن در بسیاری خودروهای کوچکتر را راحت میکند. همچنین سبکتر هم هست و عملکرد آن در تعادل خودرو تقویت شده است.