نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

زمانی که مهندسان فیات کرایسلر بر روی کانسپت ربل TRX کار می‌کردند تنها نگران یک چیز بودند و آن منبع تولید توانی بود که تمام نیازهای این پیکاپ را برآورده سازد. در پاسخ به این تقاضا مهندسان FCA از یک موتور ۶٫۲ لیتری V8 توربوی همی به قدرت ۵۷۵ اسب بخار استفاده کردند و در نتیجه قدرتمندترین دوج رم که تاکنون ساخته شده متولد شد. این قدرت قابل ملاحظه توسط یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می‌شود.

dodge-ram_rebel_trx_concept-2016-1280-02

باب لی، مدیر بخش مهندسی پیشرانه در این باره می‌گوید : «در دوج رم نیاز بود تا یک مجموعه پرقدرت اما جمع و جور داشته باشیم و به همین منظور باید از توربوشارژر استفاده می‌کردیم. این توربوشارژرها امتحان خود را به خوبی پس داده و نیروی لازم برای حرکت وزن ۶۰۰۰ پوندی پیکاپ را تهیه کردند.»
بنابراین با تنظیم مجدد موتور، گیربکس و سیستم کنترل ۴×۴، دوج رم قابلیت حرکت آفرود در سرعت‌های بالا را پیدا کرد. این تنظیمات قدرت موتور را از ۷۰۷ اسب بخار موجود در چلنجر و چارجر به ۵۷۵ اسب بخار در دوج رم ربل TRX کاهش داده تا برای شرایط آفرود مناسب شود، البته این قدرت همچنان ۱۲۵ اسب بخار بیشتر‌ از فورد SVT راپتور جدید است. چنین قدرتی همچنان برای رساندن یک وانت آفرود عظیم الجثه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت کافی است.

dodge-ram_rebel_trx_concept-2016-1280-04
پیشرانه و سوپرشارژر
یکی از علل تولید این حجم از قدرت منیفولد یا چندراهه‌هایی است که هوای مورد نیاز سوپرشارژر را تامین می‌کند. علاوه بر منیفولد ورودی های هوای جلوپنجره و نیز روی کاپوت نیز به تامین هوای بیشتر کمک کرده و این افزایش حجم ورودی هوا باعث قدرت بیشتر توربوشارژر می‌گردد.
میل لنگ مورد استفاده در موتور از جنس فولاد فورج شده است که با سطح سختکاری شده قادر است فشار ۱۱۰ اتمسفر را تحمل کرده و در آزمایشات تا ۱۳۰۰۰ دور در دقیقه با موفقیت چرخیده است.
توربوشارژر نیز با هوایی با فشار ۸۰ کیلوپاسکال کار کرده و تا ۱۴۶۰۰ دور در دقیقه دوران دارد. به علت شرایط ویژه حاکم بر آن از روغن سنتتیک ویژه‌ای برای روانکاری استفاده می‌نماید.

dodge-ram_rebel_trx_concept-2016-1280-11
گیربکس اتوماتیک
همانطور که گفتیم یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک وظیفه انتقال این حجم عظیم نیرو را به چرخ‌ها دارد. در این گیربکس تمام الکترونیک پدال های پشت فرمان برای امکان تعویض دستی دنده نیز در نظر گرفته شده است. در حالت اتوماتیک بیش از ۴۰ حالت تعویض دنده با توجه به شرایط جاده، قدرت مورد نیاز و میزان مصرف سوخت تعریف شده است. یک برنامه هوشمند شرایطی از قبیل گشتاور موتور، شتاب خودرو، شیب جاده و میزان اصطکاک (مشخص کننده جنس جاده) را محاسبه کرده و با توجه به آن بهترین برنامه تعویض دنده را اتخاذ می‌کند. برای هدایت هرچه بهتر خودرو داده‌های سایر سیستم‌ها مانند کنترل سرعت خودرو و تعادل الکترونیکی نیز به این برنامه اضافه خواهد شد. خروجی پردازش این داده‌ها موجب بهترین تعویض دنده خودکار و از دست نرفتن کشش دوج می‌گردد.
با تمام این اوصاف مهندسان دوج لذت تعویض دنده دستی را از راننده نگرفته و با پدال‌های پشت فرمان این امکان فراهم است. با هر فرمان تعویض دنده راننده این امر به صورت کاملا الکترونیکی و بدون دخالت هیچ عملکرد مکانیکی انجام می‌شود. تعویض دنده الکترونیکی موجب سرعت بالا در انجام این کار و حفظ کشش و گشتاور خودرو شده است.

dodge-ram_rebel_trx_concept-2016-1280-05
حالت های رانندگی
کانسپت ربل TRX از قابلیت ۴×۴ برخوردار است اما با مجهز شدن به یک سیستم کنترلی می‌تواند در شرایط عادی گشتاور را صرفا به چرخ های عقب انتقال دهد. این کار از طریق اهرم دکمه قرمز رنگی که زیر اهرم تعویض دنده قرار دارد انجام می‌شود. این سیستم کنترلی ۵ حالت دارد که عبارتند از :
N (خلاص) – در این حالت ارتباط موتور و گیربکس به طور کامل قطع می‌شود.
۲H (دو چرخ متحرک) – در این حالت خودرو دیفرانسیل عقب می‌باشد. این حالت مناسب‌ترین انتخاب برای جاده‌های آسفالت و رانندگی روزمره است.
۴H برف/لغزندگی (چهار چرخ متحرک) – در این حالت هر دو دیفرانسیل عقب و جلو گشتاور دریافت می‌کنند. این حالت مناسب زمین‌های خیس و لغزنده و برقی و باتلاقی است.

dodge-ram_rebel_trx_concept-2016-1280-07
۴L آفرود (چهار چرخ متحرک، سرعت پایین) – در این حالت دیفرانسیل جلو باز بوده و دیفرانسیل عقب قفل می‌شود. سرعت خودرو در این حالت بین ۱ تا ۵ مایل در ساعت بوده و جهت عبور از زمین‌های کاملا ناهموار، صخره‌ها و شیب دامنه کوه ایده‌آل است.
۴H باجا (چهار چرخ متحرک) – این حالت مناسب مسیرهای آفرودی است که نیاز به حداکثر گاز در آن می‌باشد. با قفل شدن دیفرانسیل عقب شرایط برای حداکثر کشش با افزایش دور موتور فراهم میشود. این حالت به عنوان مثال برای بکسل کردن مناسب است.
در هر کدام از این حالت‌های نقش اکسل‌ها، به ویژه در عقب را نباید فراموش کرد. این اکسل‌ها با مجهز شدن به قفل الکترونیکی در مسیرهای آفرود گشتاور را مساوی بین دو چرخ تقسیم کرده و حداکثر کشش را فراهم می‌کند اما در حالت عادی با آزاد شدن قفل هر چرخ با سرعت متغیر چرخیده و حداکثر راحتی سواری فراهم می‌گردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.