نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

اخبار خودرو

به گزارش اخبار خودرو ، یکی از شرکت هایی که در زمینه فناوری های خودران در خودروهای سنگین پیشتاز است، شرکت اتو است که چندی پیش اولین محصولش را مورد آزمایش قرار داد.

این شرکت که چهار ماه پیش به مالکیت اوبر در آمده است؛ تریلی را مورد آزمایش قرار داد که توانسته مسافت ۱۲۰ مایل را در اتوبان I-25 کلرادو با اتکا به فناوری های خودش طی کند.

تریلی های بدون راننده

تریلی های بدون راننده

راننده فقط برای آوردن تریلی به داخل بزرگراه یا جاده (جایی ۹۵ درصد مسیر عبور خودروهای سنگین را شامل میشود) و بارگیری و تخلیه مورد نیاز است و در مسیر اصلی فناوری خودران وارد عمل شده و راننده می‌تواند در عقب کابین به استراحت بپردازد.

آزمایش ها با هماهنگی های لازم با مسئولان ایالتی و با همراهی واحدهای پلیس انجام می‌شود. زمان آزمایش نیز عمدتا صبح زود و در شرایط ترافیک سبک تر و هوای تمیزتر می‌باشد.

آنهایزر بوش، مدیر اتو عقیده دارد استفاده از فناوری خودران در کامیون ها و خودروهای سنگین از راه کاهش در مصرف سوخت فقط در آمریکا می‌تواند موجب صرفه جویی ۵۰ میلیون دلاری در سال شود. اگر این فناوری به تولید انبوه رسیده و قیمت تمام شده آن پایین بیاید می‌توان آن را در بیشتر کامیون ها استفاده کرد و تا ۱۰ درصد از ترافیک جاده ها را نیز کاهش داد.

وی درباره نگرانی کامیون داران و رانندگان سنگین نسبت به از دست دادن مشاغلشان به واسطه فناوری خودران گفت : « قطعا بیش از یک دهه طول می‌کشد تا کامیون هایی مطلقا بدون احتیاج به راننده وارد بازار شوند و تا آن زمان می‌توان ظرفیت ۱٫۶ میلیون راننده کامیون در آمریکا را در مسیر بهتری بکار برد. »

البته اتو در حوزه کامیون های خودران تنها نیست و مرسدس بنز و ولوو نیز بشدت به مطالعه و آزمایش در این حوزه مشغول هستند. البته تسلا را هم نباید از یاد برد که در حال حاضر در مراحل اولیه اجرای فناوری خودران بر روی خودروهای سنگین می‌باشد.

allowFullScreen="true"
webkitallowfullscreen="true"
mozallowfullscreen="true"
height="400"
width="600" >

منبع : motortrend

متن کامل مطلب تریلی های بدون راننده وارد جاده ها میشوند + فیلم منتشر شده در سایت اخبار خودرو.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.