نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

گروه خودروسازی بی‌.ام.دبلیو نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ را برای معرفی کانسپت X2 انتخاب کرده است. این خودروی جدید بخش ماشین‌های کامپکت، طراحی متمایزی دارد که از بقیه‌ی خودروهای مدل X و نیز تاریخچه‌ی خودروسازی بی.ام.دبلیو متفاوت است. حاصل کار یک کانسپت کامپکت است که سرشار از جذابیت‌های اسپرت شهری است.
آدریان ونهویدونک معاون ارشد گروه طراحی بی.ام.دبلیو می‌گوید: « X2 خودرویی برای افراد فعالی است که می‌خواهند لذت و کاربردی بودن را با هم ترکیب کنند.. این کانسپت چهره‌ی تازه و جذابی از بی.ام.دبلیو را در بخش خودروهای کامپکت به نمایش می‌گذارد.»
bmw-x2_concept-2016-1280-07
طراحی کانسپت بی.ام.دبلیو X2 عناصر ظاهراً متناقض را در مجموعه‌ی یک دست و هماهنگ ترکیب می‌کند. کریم حبیب سرپرست طراحی بی.ام.دبلیو می‌گوید: «کانسپت X2 زبان بدنه‌ی پر تحرک را ابعاد لخت و سنگین یک کوپه و ساختار تنومند یم خودروی مدل X ترکیب می‌کند. این یک خودروی اسپرتی با شخصیتی جسور است و اجازه می‌دهد تا امکان‌های طراحی تازه‌ای برای برند بی.ام.دبلیو امکان بروز پیدا کنند.
bmw-x2_concept-2016-1280-08
شخصیت شاخص کانسپت X2 بی.ام.دبلیو همین حالا هم ابعاد خودرو به چشم می‌آید. درحالی که چرخ‌های بزرگ و طراحی دو جعبه‌ای آن نمایشگر شاخصیت کاربردی مدل X است، یک پایه‌ی سویل، سقف کشیده شده، دنبالچه‌ی کوتاه و بخش C جلو آمده‌ی آن به بدنه حالتی اسپرتی و چسبیده به جاده می‌دهد. ترکیب سطوح آبکاری شده‌ی تیره‌تر با قرمز درخشان بدنه ظاهر کانسپت X2 را باریکتر هم نشان می‌دهد.
bmw-x2_concept-2016-1280-0d
بخش بالایی پهلوگاه‌های خودرو تحت سلطه‌ی عناصر طراحی اسپرتی است. خط سقف کشیده شده و پنجره‌های باریک آن حسی از کشیدگی و طول بیشتر القا می‌کند. قاب شیشه‌ها هم با شیبی به سمت عقب حالت شانه‌های قدرتمند را برای خودرو خلق میکنند. گرافیک پنجره‌ها پایه‌های دوقسمتی آینه‌ها را (که هر دو از آلومینیوم براق ساخته شده‌اند) در بر گرفته و با آنها ترکیب می‌شود و قدری به کلاس آن می‌افزاید. ضخامت پروفیل آلومینیومی در این بخش ایجاد تضاد را ایفا می‌کند. اجزای طراحی اسپرتی که درست از تاریخچه‌ی بی.ام.دبلیو برآمده‌اند جزییات فراموش نشدنی طراحی این خودرو را شکل می‌دهند.
bmw-x2_concept-2016-1280-04
نمای جلویی کانسپت X2 بی.او.دبلیو هم عناصر طراحی دینامیک را با فرمی قدرتمند ترکیب می‌کند. حجم‌هایی که به روشنی قوس دارند و لبه‌های نرم، ظاهری را برای نمای جلویی این خودرو خلق می‌کند که سرشار از جذابیت‌های اسپرتی است. شیشه‌ی جلو با قوس زیادش که انگار به‌صورت یکپارچه به سقف متصل می‌شود به همراه گریل دوبل تازه‌ی بیضی شکل و ورودی‌های بزرگ هوا ظاهری سنگین ایجاد می‌کند. بیضی‌ها کمی پایین‌تر از چراغ‌های جلو قرار گرفته‌اند و ورودی اصلی هوا هم کمی به جاده نزدیک‌تر شده است. همه‌ی اینها باعث می‌شود که مرکز نمای کار پایین‌تر به نظر برسد و بر خصوصیت‌های دینامیک نمای جلوی خودرو تاکید کند.
قوس‌های پهن چراغ‌های جلو کمک می‌کند تا ظاهر کلاسیک بی.ام.دبلیو بیشتر قالبی شش ضلعی به‌خود بگیرد و تکنولوژی نور لیزر به کار رفته در چراغ‌های جلو باعث شده تا گرافیک نوری بسیار ظریفی ایجاد شود.
bmw-x2_concept-2016-1280-0c
دامنه‌ی جلویی خودرو تحت سلطه‌ی ورودی هوای اصلی در زیر گریل بیضی شکل است که نیاز این کانسپت X2 را به هوا برای خنک کردن برطرف می‌کند. ورودی‌های هوای مثلثی کوچک در کنار چراغ‌های جانبی هم بر نمای پهن ماشین تاکید دارد. اضلاع بزرگ مثلث‌های ورودی های هوا در نقطه‌ی مقابل طراحی دینامیک دامنه‌ی جلویی خودرو قرار دارد باز تاکید دیگری است بر شخصیت سنتی مدل X
نمای عقبی کانسپت X2 بی.ام.دبلیو طراحی خارجی این خودرو را به نحوی چشمگیر جمع‌بندی می‌کند. عناصری که بر پهنای خودرو تاکید می‌کنند، مثل پنجره‌ی عقبی باریک و خطوط افقی ارتفاع خودرو را در ظاهر کاهش می‌دهند و ظاهر اسپرتی آن را مشخص‌تر می‌کنند. باز هم در تاکید بر عناصر اسپرتی، در نمای عقب می‌بینیم که پنجره‌ی عقب با وقار از پایین اسپویلرها آغاز می شود. همچنین باریک‌شدن قاب شیشه‌ای در دو طرف چشم را به سمت خود می‌کشد. این باعث می‌شود یک ناحیه‌ی شانه‌ای قدرتمند ایجاد شود که ظاهر قدرتمند و ایستای کار را تقویت می‌کند.
bmw-x2_concept-2016-1280-0e
بین چراغ‌های عقب لوگوی بی.ام.دبلیو قرار دارد. در زیر آن و بلافاصله انتقال پیوسته به دامنه‌ی عقبی تصویری یکپارچه و پیوسته از نمای عقب خودرو خلق می‌کند. روکش تیره‌ی زیر دامنه‌ی عقبی کل نمای عقب را از نظر بصری بالا می‌کشد و در عین حال باعث می‌شود بخش بالایی آن باریکتر به نظر برسد. اگزوزهای بزرگ در هر دوطرف ایستایی و پهنای کار را به چشم می‌آورد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.