نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

البته شاید عبارت اس یو وی نتواند توصیف مناسبی از ۵۰۰۸ ارائه کند. پژو حداقل در بعد طراحی چه در ظاهر و چه در داخل توانسته یک اتومبیل مدرن و شیک از دل آن ام پی وی بی روح دربیاورد اما این تازه آغاز ماجرا است. شاید هنوز برخی ویژگی‌های MPV در ۵۰۰۸ باقی مانده باشد.
آغاز فروش ۵۰۰۸ از ژوئن گذشته و کمی پس از ۳۰۰۸ آغاز شد. برای پیشرانه انتخاب‌های متعددی در اختیار شماست. می‌توانید موتورهای بنزینی توربو به قدرت ۱۲۸ یا ۱۶۳ اسب بخار و یا موتورهای دیزلی به قدرت ۹۹، ۱۱۸، ۱۴۸ و در نهایت ۱۷۸ اسب بخار را انتخاب کنید. برای بیشتر آنها گیربکس ۶ دنده دستی و برای نمونه‌های قدرتمندتر گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز در نظر گرفته شده است.
نکته مایوس کننده درباره ۵۰۰۸ این است که سازنده تصمیم گرفته آن را بصورت چهار چرخ متحرک عرضه نکرده و به جای آن سامانه‌ای موسوم به کنترل پیشرفته چسبندگی را عرضه نماید. این سامانه ترکیبی از تایرهای آفرود، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی حرکت در سربالایی می‌باشد که باید عملکرد آن را بررسی نمود.
قطعا شما می‌توانید با پرداخت رقم‌های بالاتر اس یو وی‌های هفت نفره بزرگتری خریداری کنید، اما باید گفت در ۵۰۰۸ یک تناسب منطقی بین ابعاد و تجهیزات و قیمت در نظر گرفته شده و اتومبیلی مناسب برای خانواده‌هایی است که ۳ فرزند و بیشتر دارند.
ردیف دوم خودرو از سه صندلی مجزا تشکیل شده که هریک مستقلا تا شده و روی ریلی به اطراف حرکت می‌کنند. هر سه صندلی قابلیت نصب صندلی کودک را داشته و از فضای پای مناسبی بهره می‌برند. با این وجود جنس آنها تا حدودی سفت و نیز بیش از حد مسطح می‌باشند. اگر سانروف پانورامیک روی خودروی شما نصب شده باشد فضای سر بسیار محدود می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود از سفارش این آپشن صرف نظر کنید. هرچند با خرید تیپ GT سانروف اجبارا روی خودرو نصب می‌شود.
ردیف سوم فضای کمی برای افراد بالغ دارد و از آنجا که ردیف‌های اول و سوم قابلیت نصب صندلی کودک را نیز ندارند، ردیف سوم صرفا برای کودکان بالای ۶ سال و نوجوانان مناسب است. البته میتوان با خواباندن آن فضای باری معادل ۱۰۰۰ لیتر در اختیار داشت.
پژو در خصوصی طراحی فضای داخلی همان الگوی ۳۰۰۸ را در پیش گرفته و همان سبک آی کاکپیت را که برای اولین بار در نسل فعلی ۲۰۸ دیدیم اجرا کرده است. بنابراین با یک کابین تمام دیجیتالی و شیک روبرو هستید که ۵۰۰۸ از این نظر از رقبای خود سبقت می‌گیرد. نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان حجم متنوعی از اطلاعات را پیش روی راننده قرار میدهد. حتی آینه عقب نیز به نوعی از نمایشگر مجهز بوده و برخی اطلاعات ضروری را در اختیار راننده می‌گذارد. بر روی فرمان نیز به اندازه دکمه سوییچ و دکمه وجود دارد که از این طریق بتوان عملکردهای خودرو را کنترل نمود. سیستم ناوبری سه بعدی ماهواره‌ای، کروز کنترل فعال، حفظ حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد و … از جمله امکاناتی هستند که از طریق نمایشگر بزرگ روی داشبورد می‌توان آنها را فعال نمود. البته بزرگترین نقطه ضعف طراحی داخلی استفاده از پلاستیک سخت و ارزان قیمت در برخی قسمت‌هاست که از ارزش پیشرفته بودن کابین می‌کاهد.
سیستم تعلیق با عملکرد مناسب خود رانندگی راحت و البته ایمنی برای ۵۰۰۸ فراهم آورده و اجازه انتقال ناهمواری های جاده به کابین را نمی‌دهد. البته اگر اهل رد کردن پیچ‌ها با سرعت بالا هستید ممکن است پژو کمی شما را مایوس کند و برای چنین کارهایی نیسان ایکس تریل گزینه مناسب‌تری است. در کل باید گفت در طراحی ۵۰۰۸ بر راحتی سرنشینان بیشتر تاکید شده تا یک رانندگی پویا و هیجان انگیز. به عنوان مثال فرمان خودرو هرچند دقت بالایی دارد اما احساس لازم را از جاده به دستان راننده منتقل نمی‌کند.
پیشرانه دیزلی ۲ لیتری بلو اچدیآی بهترین گزینه برای ۵۰۰۸ از لحاظ مصرف سوخت و تامین قدرت مورد نیاز محسوب شده و نسبت به موتور ۱٫۶ لیتری ۳۰۰۸ عملکرد مطلوب‌تری دارد. در گیربکس شش دنده دستی همان عدم احساس هیجان به چشم می‌خورد و تعویض دنده‌ها آنطور که باید لذت بخش نیست. البته با انتخاب حالت رانندگی اسپرت وضعیت اندکی بهتر شده و حتی صدای موتور نیز بم‌تر می‌شود.
پژو ۵۰۰۸ با توجه به قیمت و امکاناتی که ارائه می‌دهد می‌تواند رقیب مناسبی برای دیگران اس یو وی‌های این کلاس از جمله فولکس توران، اشکودا کودیاک و رنو گرندسنیک باشد. البته همانطور که گفتیم هنوز برخی ویژگی های MPV نسل قبلی در آن به چشم می‌خورد و از آن جمله دینامیک پایین رانندگی است. به هرحال اگر خانواده ای پرجمعیت دارید و به دنبال اتومبیلی شیک و کم مصرف می‌گردید و در عین حال به راحتی اتومبیل بیش از هیجان رانندگی اهمیت می‌دهید و اهل کوهپیمایی با آن نیستید ۵۰۰۸ انتخاب مناسبی خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.