نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

مدل ۲۰۱۷ پورشه ۷۱۸ کایمن S اتومبیلی است که به قول معروف در لبه تکنولوژی قرار گرفته و هزاران ساعت کار مهندسی صرف توسعه توربوشارژر، گیربکس دوکلاچه و سایر بخش‌های این اسپرت کامپکت شده است.
همانطور که گفته شد دیگر خبری از موتور ۶ سیلندر نیست و ۷۱۸ کایمن S به موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر مجهز شده است. مصرف سوخت این موتور در ترکیب با گیربکس سفارشی ۷ دنده دوکلاچه اتوماتیک، ۷٫۴ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

با استفاده از گیربکس دستی شتاب صفر تا صد کایمن به ۴٫۶ ثانیه می‌رسد. اگر گیربکس دوکلاچه سفارش داده شده باشد این عدد تا ۴٫۴ ثانیه کاهش خواهد یافت و اگر با پرداخت ۴۹۹۰ دلار بسته اسپرت معروف پورشه موسوم به کرونو را سفارش دهید شتاب باز هم تا ۴٫۲ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. قیمت پایه ۷۱۸ کایمن از ۱۱۰ هزار دلار آغاز شده و در مدل فول با کلیه تجهیزات به ۱۴۵ هزار دلار افزایش می‌یابد.

از نظر کلیات ظاهری ۷۱۸ کایمن شباهت زیادی به مدل قبلی خود دارد اما در جزییات بهسازی‌های متعددی صورت گرفته است. تغییر چراغ‌های عقب، جلو و طرایح داخلی این پورشه محبوب را مدرن‌تر از قبل کرده است. در داخل خودرو سیستم ارتباطی و سرگرمی کایمن بطور کامل متحول شده و از طریق یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی قابل دسترسی می‌باشد. این نمایشگر اطلاعات متنوعی از وضعیت خودرو، جاده، نقشه و قابلیت‌های سرگرمی به نمایش می‌گذارد که کاربر می‌تواند از میان آنها اطلاعات مورد نیاز را انتخاب کند. مجهز شدن به اپل کارپلی و اندروید اتو مستلزم پرداخت ۱۰۹۰ دلار اضافی و سفارش بسته کانکت می‌باشد.

دیگر آپشنی که در این زمینه می‌توانید سفارش دهید، سیستم صوتی بوز به قیمت ۲۶۵۰ دلار است که تجربه فراموش نشدنی از گوش کردن به موسیقی را برای شما فراهم می‌کند. فضای بار کایمن همانند مدل قبلی از دو بخش تشکیل شده که عبارتند از یک فضای ۱۵۰ لیتری در جلو و یک فضای ۲۷۵ لیتری در عقب خودرو.

فرمان خودرو ابعاد کاملا مناسبی داشته و اهرم‌های تعویض دنده در پشت آن قرار دارند. تقریبا در پایین فرمان یک سوییچ چرخشی به چشم می‌خورد که برای انتخاب حالت راننده بین چهار حالت نرمال، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی می‌باشد. نشانگرهای پشت فرمان از سه قسمت تشکیل شده که دو بخش آن که مربوط به سرعت سنج و دورشمار می‌باشد به صورت آنالوگ بوده و بخش سوم شامل نمایشگر TFT می‌شود که اطلاعاتی مانند ناوبری، کامپیوتر سفری و وضعیت کلی خودرو را نمایش می‌دهد.

پکیج اسپرت کرونو فقط محدود به بخش‌های فنی مانند گیربکس نشده و در طراحی داخلی شامل اضافه شدن یک ساعت اسپرت عقربه‌ای بر روی داشبورد می‌گردد. اما هیجان‌انگیزترین بخش این پکیج به دکمه‌ای مربوط می‌شود که روی سوییچ چرخشی انتخاب حالت رانندگی قرار دارد. با فشردن این سوییچ پدال گاز بسیار حساس شده و تعویض دنده‌ها در دورهای بالا انجام می‌شود و در نتیجه شتابگیری خودرو بطور محسوسی افزایش خواهد یافت. در واقع این دکمه بیشتر مخصوص استفاده در پیست می‌باشد تا در خیابان‌های عمومی.

خودروی مورد تست از مجموعه آپشن‌هایی به ارزش تقریبی ۳۰ هزار دلار برخوردار بود که عبارتند از ۱۶۹۰ دلار برای ورود و استارت بدون سوییچ، ۴۹۹۰ دلار برای پکیج اسپرت کرونو، ۴۳۳۰ دلار برای اگزوزهای اسپرت، ۳۱۹۰ دلار برای قفل مکانیکی دیفرانسیل عقب با گشتاور برداری، ۲۷۱۰ دلار برای سیستم کنترل تعلیق پورشه، ۲۷۱۰ دلار برای رینگ‌های ۲۰ اینچی مخصوص کاررا S، ۲۶۵۰ دلار برای سیستم صوتی بوز، ۲۱۸۰ دلار برای رنگ خاکستری مخصوص رینگ‌ها، ۱۰۹۰ دلار برای مجموعه کانکت پلاس و ۶۶۰ دلار برای تایرهای GT اسپرت.

در حالت نرمال لرزش خفیفی در پدال‌های تعویض دنده بین سرعت های ۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت احساس می‌شود. اگر در حین حرکت حالت رانندگی را از نرمال به اسپرت تغییر دهید بطور کاملا محسوس متوجه افزایش صدای موتور و سنگین شدن فرمان شده و به صندلی فشرده می‌شوید. در حالت اسپرت پلاس نیز فواصل تعویض دنده طولانی‌تر و تعلیق محکم‌تر می‌شود.

می‌توان گفت عملکرد موتور چهار سیلندر توربو به همان خوبی موتور شش سیلندر می‌باشد. ارتعاشات موتور به خوبی مهار شده تا از طرفی ارتعاشات شاسی به موتور منتقل نشده و از طرف دیگر ارتعاشات موتور به کابین انتقال نیابد. علی رغم اینکه گمان می‌رود پورشه ۷۱۸ کایمن S برای رانندگی در سرعت‌های بالا طراحی شده باشد اما در سرعت‌های پایین و رانندگی شهری بطور شگفت انگیزی علمکرد مثبتی داشته و کاملا مناسب رانندگی روزانه است. اما طبیعی است که برای لمس قابلیت‌های واقعی پورشه باید در پیست یا باند سرعت آزاد بزرگراه راند تا قدرت واقعی موتور، تعادل بی‌نظیر سیستم تعلیق، چسبندگی بالای تایرها و تعویض‌های بی نقص گیربکس را مشاهده نمود. در کنار همه اینها نباید ترمزهای قدرتمند کایمن را نیز فراموش کرد که به خوبی این اسپرت تند و تیز را مهار می‌کند.

هندلینگ محصولات پورشه همیشه زبانزد بوده و در مورد کایمن نیز این مورد صدق می‌کند. از آنجا که ۷۱۸ کایمن یک اتومبیل موتور وسط محسوب می‌شود، توزیع وزن در آن مناسب بوده و همین موضوع روی هندلینگ تاثیر مثبتی داشته است. ضمن اینکه فرمان خودرو نیز کاملا احساس مناسب را از جاده به دستان راننده منتقل می‌کند. گفتنی ها در مورد ۷۱۸ کایمن S زیاد است اما بطور کلی باید گفت به نظر می‌رسد پورشه با وجود تعویض موتور محبوب شش سیلندر باز هم بتواند به روند موفقیت خود ادامه دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.