نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

اخبار خودرو

به گزارش اخبار خودرو ، فناوری های مرتبط با صنعت خودرو در سال های اخیر بطور دیوانه واری پیشرفت کرده اند. ما اکنون شاهد اتومبیل های الکتریکی مثل تسلا مدل S هستیم که با یک بار شارژ قادر است صدها مایل را بپیماید. سیستم های ارتباطی و سرگرمی که دقیقا فضای گوشی شخصی شما را در اختیارتان میگذارند؛ هات اسپات وای فای که بر روی طیف وسیعی از خودروها در دسترس است و البته کنترل های صوتی و حرکتی که اخیرا در اتومبیل های لوکس متداول شده است و البته تبلت های جداشونده ای که جای نمایشگرهای سنتی با قیمت و محدودیت های بالا را گرفته اند.

نسل آینده نمایشگرها بر روی پنجره خودرو + فیلم

نسل آینده نمایشگرها بر روی پنجره خودرو + فیلم

حالا تصور میکنید چه فناوری هایی تاکنون خلق نشده است؟ مثلا پنجره هایی که بتواند نقش نمایشگر را نیز ایفا کرده و در طول مسیر بخشی از سیستم ارتباطی سرگرمی خودرو برای سرنشینان عقب باشد. چند سال پیش فارغ التحصیلان کالج بزالل (واقع در بیت المقدس) در چالشی که توسط جنرال موتورز برگزار گردید شرکت کردند تا تجربه ای مفهومی برای سرنشینان عقب خلق کنند و اکنون نتیجه آن تحقیقات در پروژه ای به نام «فرصت های پنجره ای» نمود یافته است.

در فیلمی که مشاهده میکنید این پنجره ها در واقع نمایشگرهای بزرگی هستند تصاویر متحرک با کاراکترهای خاص را برای مخاطب پخش کرده یا به وی امکان میدهند از طریق یک شبکه اجتماعی برای عابران پیاده یا دیگر خودروها پیام ارسال کند یا حتی بازی هایی مانند فوروت نینجا را نیز میتوان بر روی این پنجره ها اجرا کرد.

در نگاه اول به نظر میرسد این فناوری چندان هم جدید نبوده و اکنون نیز با استفاده از میکرو پروژکتورها میتوان تصاویر و فیلم ها را بر روی پنجره ها خودرو نمایش داد اما نکته مهم در اینجا صرفا نمایش فیلم و انیمیشن نیست بلکه تعاملی بودن آن و دخالت فعال کاربر در خلق محتوای، تولید و ارسال پیام و کنترل کاراکترهای نمایش داده شده اهمیت دارد.

پنجره هایی که به این فناوری مجهز هستند هنوز گران تر از آن میباشند که بتوان آنها را در خودروهای تولید انبوه بکار گرفت اما یادمان باشد که فناوری هایی مثل اتومبیل های خودران نیز در ابتدا به این ارزانی و در دسترسی نبوده اند و هنوز هم در مراحل توسعه و تکمیل قرار دارند. حال تصور کنید دو اتومبیل را سرنشینان آن از طریق پنجره با یکدیگر بطور اشتراکی بازی مورد علاقه شان را انجام میدهند. این ایده خارق العاده اکنون چندان هم با واقعیت فاصله ندارد.

allowFullScreen="true"
webkitallowfullscreen="true"
mozallowfullscreen="true"
height="400"
width="600" >

منبع : topspeed

متن کامل مطلب نسل آینده نمایشگرها بر روی پنجره خودرو + فیلم منتشر شده در سایت اخبار خودرو.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.