نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

معرفی لکسوس UX در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ تصویر لکسوس از اس.یو.وی کامپکت آینده را نشان داد. این کانسپت توسط مرکز طراحی لکسوس ED2 در جنوب فرانسه طراحی شده است. کانسپت UX گامی دیگر در تحول زبان طراحی این شرکت و تعریف دوباره‌ای از تجربه‌ی رانندگی است.
34
سایمون هامفری رییس ED2 می‌گوید: « بزرگترین چالش پیش روی هر طراح این است که چیزی خلق کند که هم تازه و اصیل باشد و در عین حال هم با مشتریان ارتباط داشته باشد و هم با برند. در مجموع، این محصول نشانه‌ای از پتانسیل رویکرد طراحی لکسوس برای تامین این مشخصات است. نمای یک محصول پیشرو، قدرتمند و در عین حال هنرمندانه و طراز اول که جایگاه منحصر به فرد این برند را تقویت می‌کند.»32
کانسپت UX که جلوه‌ی قدرتمندی از علایم شاخص طراحی لکسوس است، نشانه‌ی دیگری از این رویکرد برند است که میل دارد هر محصول آن شخصیتی منحصر به فرد و منفرد با کانسپتی قدرتمند داشته باشد. این طراحی جسورانه جلوه‌ی تکنولوژی‌های خلاقانه و با نگاه به آینده‌ای است که برای سرنشینان آن تجربه‌ی غرقه کننده از رانندگی را فراهم می‌کند. این احساس از طریق ارگونومی درون اتاق ایجاد می‌شود که از جایگاه راننده شروع شده و از تکنولوژی سه بعدی HMI بهره می‌برد.
39
این خودرو همچنین از اولین تجربه‌ی عملی تکنولوژی پیشرفته‌ی صندلی بهره می‌برد: کاسپت صندلی‌های کینتیک (Kinetic seats) که توسط لکسوس و در پاسخ به ارزیابی‌های مجدد اصول طراحی صندلی‌های خودرو ایجاد شده.
کلاس اس.یو.وی های لاکچری در میان کلاس‌های متفاوت خودرو سریع‌ترین رشد را در ایالات متده‌ی آمریکا دارد. این رشد به دلیل گسترش دو گروه از مشتریان است: مشتریان با سابقه‌ی جوان که برای رسیدن به یک سبک شاخص، طراحی داخلی قدرتمند و تجربه‌ی لذت‌بخش رانندگی ماشین خود را ارتقا می‌دهند و گروه دوم مشتریان جدیدی که به دنبال طراحی داخلی کاربردی و قدرتمند در یک ماشین مناسب برای زندگی شهری هستند. کانسپت UX نشان دهنده‌ی قصد لکسوس برای جذب هرچه بیشتر گروه مشتریان جدید رو به افزایش و جوانان شهری است که به دنبال ارتباطات و تکنولوژی‌های ارتباطی هستند.
41
استفان راسموسن طراح خارجی ED2 می‌گوید: «هدف ما این بود که یک ژانر جدید در کراس اورهای کامپکت ایجاد کنیم. خودرویی که تجربه‌ی مشتری را ارتقا دهد و از دید مشتری بتواند چیزی منحصر به فرد خلق کند. از منابع مختلفی الهام گرفتیم اما مهمترین منبع الهام ما جملات کلیدی است که شخصیت کار را بیان می‌کند. «قدرتمند اما چالاک» و نیز «سبک طراحی از درون به بیرون». اینها حاصل یکی از بنیادهای طراحی لکسوس است. فلسفه‌ی طراحی «اما». ما به دنبال چیزی بودیم که ترکیب و همراهی ارزش‌های متفاوت را در ساختار کلی، طراحی داخلی، نشان دهد با این دید که ارزش‌های ساختاری، سبکی و حسی و هنری را ترکیب کند.»
در قلب این طراحی دیدگاه طراحی آینده نگرانه‌ی «از درون به بیرون» قرار دارد که ترکیب و همراهی قدرتمندی بین طراحی خارجی و داخلی خودرو ایجاد می‌کند.
38
الکساندر گومیه طراح داخلی ED2 می‌گوید: « مفهوم «طراحی از درون به بیرون» از دل بحث‌های طولانی تیم طراحی ایجاد شد. ما می‌خواستیم جنبه‌ی محوریت انسان در طراحی را هم به صورت بصری و هم از نظر مفهومی بیان کنیم. همکاری و همزیستی طراحی داخلی و خارجی نکته‌ای بود که از نظر تمامی طراحان درگیر در پروژه اهمیت بسیار داشت. هدف کلیدی ما ایجاد انتظاری از طراحی داخلی بود که بهتوان آن را به صورت بصری به داخل خودرو گسترش داد.»
44
در نمای جلو، فندرها به طور پیوسته به سمت درون اتاق حرکت می‌کنند تا قالبی را ایجاد کنند که نمایشگرها دوربین‌های عقب ماشین بر روی آنها سوار می‌شود. داشبورد پایین‌تر از این نمایشگرها قرار می‌گیرد تا ظاهر ساختارشکنانه را با دید عالی حلو همراه کند.
ایده‌ی طراحی «از درون به بیرون» تنها خود را در ساختار و معمای کلی خودرو نشان نمی‌دهد، بلکه در جزییات پر تعداد داخلی و خارجی این طراحی هم دیده می‌شود که بسیاری از آنها تغییر فرم یافته، و تعبیر جدیدی از عناصر طراحی خاص لکسوس هستند.
45
«ساختارشکنی» دومین مفهوم کلیدی در طراحی لکسوس UX است. این دیدگاه خود را به خوبی در جلوی اتاق نشان می‌دهد که به‌جای یک داشبود رایج، فرم های تیز و لبه‌دار با هم درگیر می‌شوند و همپوشانی می‌کنند و به درستی نمی‌توان تشخصی داد هرکدام از آنها کجا شروع و تمام می‌شود.
در کانسپت لکسوس UX همچنین جدیدترین تکنولوژی‌های الکترونیکی درون خودرو به نمایش گذاشته شده است. پنجره‌های الکترو-کروماتیک هستند و آینه‌ها با دوربین‌هایی در عقب جایگزین شده‌اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.