نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

اخبار خودرو

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،عباس کاظمی درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در کلانشهرهای کشور، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، به طور متوسط روزانه حدود ۷۴ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که از این میزان، ۶۲ میلیون لیتر در پالایشگاه‌های داخل کشور تولید شده است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه از مجموع کل بنزین تولیدی در پالایشگاه‌های داخلی حدود ۲۶ میلیون لیتر بنزین دارای استاندارد یورو چهار بوده است، تصریح کرد: هم اکنون در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز و مشهد بنزین یورو چهار عرضه می‌شود که کیفیت آن،  تفاوتی با استاندارد و کیفیت بنزین عرضه شده حتی در کشورهای پیشرفته اروپایی ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه آلودگی هوای تهران و برخی از کلانشهرهای کشور ارتباطی با کیفیت بنزین عرضه شده ندارد، اظهار داشت: همزمان با کاهش دمای هوا در کلانشهر تهران پدیده «وارونگی دما» به وقوع می‌پیوندد و با توجه به اینکه حرکت افقی و عمودی هوا نداریم، تجمیع کربن منجر به آلودگی هوا شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه آلاینده‌های زیست‌محیطی همچون گوگرد، بنزن، آروماتیک، اولفین در بنزین‌های معمولی وجود دارد، اما وجود این مواد آلاینده در ترکیب بنزین یورو چهار در حد استاندارد جهانی است، تبیین کرد: از این رو علت اصلی آلایندگی هوای شهرها، وارونگی دما است که تجمیع کربن را در سطح زمین ایجاد می‌کند.

وی همچنین در خصوص وجود برخی از اظهارنظرها مبنی بر آلوده بودن و یا کیفیت پایین بنزین وارداتی هم توضیح داد: برای بنزین‌های وارداتی همه معیارها و استانداردهای کمی و کیفی کنترل و اعمال می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه در شرایط فعلی سه مرحله آزمایش بر روی محموله‌های بنزین وارداتی انجام می‌شود، تاکید کرد: آزمایش نخست از مبدأ پالایشگاهی که می‌خریم، صورت می‌گیرد که بر اساس آن،  برگه آزمایش را دریافت نموده و با آزمایش بازرسی شرکت پالایش و پخش نفتی تطبیق می‌دهیم که دو برگه آزمایش باید باید یکسان باشد.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم قبل از تخلیه محموله بنزین در بنادر آزمایش می‌کنیم که باید با دو آزمایش قبلی یکسان باشد؛ ضمن اینکه سازمان استاندارد هم آزمایش لازم را انجام می دهد، اگر نتیجه چهار آزمایش یکسان بود، اجازه ترخیص بنزین وادراتی داده می‌شود.

معاون وزیر نفت همچنین در خصوص برنامه جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار هم گفت: با بهره‌برداری از مجتمع بنزین‌سازی پالایشگاه نفت بندرعباس تا چند هفته آینده، علاوه بر افزایش سه میلیون لیتری تولید بنزین، بیش از ۷۰ درصد بنزین تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو ۴ ارتقاء یافته و به این ترتیب میزان تولید این فرآورده نفتی به ۳۴ میلیون لیتر می‌رسد.

متن کامل مطلب ضوابط آزمایش بنزین‌های وارداتی منتشر شده در سایت اخبار خودرو.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.