نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

اولین نسل سوبارو WRX در سال ۱۹۹۲ و برای حضور قدرتمندانه در مسابقات قهرمانی رالی جهان تولید شد. یک موتور چهار سیلندر توربو و انتقال نیرو به چهار چرخ از ویژگی‌های فنی آن مدل بود. خیلی زود با موفقیت در مسابقات رالی WRX تبدیل به یک اتومبیل مسابقه‌ای محبوب شد و این محبوبیت با عرضه نسخه جاده‌ای آن یعنی STI بیش از پیش افزایش یافت. تاکنون سوبارو ۴ نسل از این محصول تند و تیز را روانه بازار کرده و نسل جدید آن در سال ۲۰۱۸ با طراحی بهسازی شده، کابین راحت‌تر، هندلینگ تیزتر و ترمزهای بهتر به علاقمندان تحویل خواهد شد.

ظاهر WRX STI 2018 کمابیش مانند نسل قبلی است. با این حال STI هنوز پرفروش‌ترین محصول سوبارو بوده و از جذابیت‌های رانندگی بالایی برخوردار است. البته خودروساز ژاپنی در کنار بهسازی ظاهری، کارایی، راحتی و ایمنی این سدان اسپرت را نیز بهبود بخشیده است.
اگر بخواهیم مروری گذرا به تاریخچه این سوبارو WRX STI داشته باشیم باید بگوییم این خودرو در واقع نسخه پرقدرت ایمپرزا می‌باشد. طی این سالها STI عمدتا در دو فرم سدان چهاردر و هاچ‌بک پنج در و در بازه کوتاهی در قالب کوپه دو در عرضه شده است. نام WRX از مسابقات رالی WRC یا قهرمانی جهان برگرفته شده و در STI ویژگی‌های مسابقه‌ای با شرایط خیابان و جاده تطبیق داده شده است.

اولین نسل STI در سال ۱۹۹۴ عرضه گردید و ۸ سال بعد در سال ۲۰۰۲ نسل دوم این سدان اسپرت با موتور ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری و ۲۲۷ اسب بخار قدرت معرفی شد. این نسل که به «چشم قورباغه‌ای» معروف شد به دلیل قیمت مناسب و شتاب و سرعت بالا باعث محبوبیت جهانی WRX STI گردید. در آوریل ۲۰۰۷ نسل سوم ایمپرزا و به دنبال آن مدل STI عرضه شد. اما فاصله بین نسل چهارم ایمپرزا و نسل چهارم STI زیاد بود و اولی در سال ۲۰۱۱ و دومی سه سال بعد در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شدند. سرانجام نسل پنجم ایمپرزا در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه نیویورگ رونمایی گردید و اکنون مدل STI آن ارائه شده است.

در گذشته بین ایمپرزا و STI تفاوت ظاهری چندانی وجود نداشت و بیشتر بر مسائل فنی مانند شتاب و سرعت STI تمرکز می‌شد. اما در سالهای اخیر به جذابیت‌های اسپرت در ظاهر این سدان نیز اهمیت داده شده و این موضوع در مدل ۲۰۱۸ به اوج خود رسیده و طراحی بیرونی آن با نسخه استاندارد ایمپرزا تفاوت‌های برجسته دارد.
خطوط بدنه در مدل STI نسبت به نسخه عادی لبه دارتر شده است. در نمای جلو علاوه بر ورودی بزرگ هوا بر روی کاپوت که مشخصه ویژه سوبارو WRX می‌باشد، طراحی چراغ‌های نیز تغییر کرده و LED های روزتاب با فرم C شکل در آن به چشم می‌خورند. وردوی هوای بزرگ‌تر در پایین جلوپنجره، مه شکن‌های کناری و فرم اسپرت سپر از دیگر تغییرات STI در نمای جلویی است. در نمای عقب تغییرات بیشتر به چشم می‌آید و مهمترین آنها طراحی کاملا متفاوت چراغ‌های عقب است که از حالت کشیده در ایمپرزا به فرم جمع و جور و گردتر در STI درآمده است. اسپویلر بزرگ STI نیز در شاخصه معروف این سدان است که به زیبایی خودنمایی می‌کند و در پایین سپر نیز شاهد دیفیوزر با دو اگزوز دوبل هستیم.

در نمای کناری کمتر شاهد تغییرات عمده هستیم و فرم سقف و درب‌ها مانند ایمپرزا است. اما رینگ‌های اسپرت اصلی ترین وجه تمایز نسخه استاندارد و STI در این نما می‌باشد. رینگ های ۱۹ اینچی با طراحی پره های Y شکل و رنگ آمیزی تیره جلوه خاصی به WRX STI بخشیده و ترمزهای زرد رنگ برمبو از پس آن به خوبی نمایان است.
از آنجا که STI از سرعت و شتاب بالاتری نسبت به ایمپرزا برخوردار است سروصدای داخل کابین نیز افزایش می‌یابد و به همین دلیل از شیشه های ضخیم‌تر و در قاب شیشه‌ها از عایق جاذب صدا استفاده شده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی این سوبارو شامل یک صفحه نمایش لمسی ۶ اینچی با کیفیت HD می‌شود که نسبت به نمایشگر کوچک ۴٫۳ اینچی در نسل فعلی پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌گردد.

مانند نسل چهارم، در نسل جدید نیز پیشرانه STI همانند پیشرانه مدل اصلی WRX می‌باشد. بدین ترتیب که یک موتور چهار سیلندر توربو ۲٫۵ لیتری تمام آلومینیومی به قدرت ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ فوت پوند وظیفه تامین توان STI را برعهده دارند. وجود ورودی هوا بر روی کاپوت تاثیر زیادی در ارتقا کارایی این موتور دارد. البته پیشرانه سوبارو STI کمابیش دوازده سال است با بهسازی‌های صورت گرفته عرضه می‌شود و زمان آن رسیده که خودوساز ژاپنی قلب تپنده این سدان اسپرت را دچار تحول اساسی نماید.

انتقال نیرو از موتور به چهار چرخ به عهده گیربکس ۶ دنده دستی است و با این ترکیب شتاب سوبارو به ۴٫۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن به ۲۵۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد که نسبت به رقبای جدی مانند فورد فوکوس RS و فولکس گلف R عملکرد بهتری دارد. برای سوبارو WRX STI سه حالت رانندگی در نظر گرفته شده که عبارتند از حالت اسپرت برای رانندگی هیجان انگیز و مناسب امور روزمره، اسپرت شارت که در واقع حالت مسابقه ای و داخل پیست می‌باشد و انتلیجنت یا هوشمند که برای رانندگی در شهر با سرعت متوسط مناسب است. در خصوص هندلینگ و سواری در مدل ۲۰۱۸ STI شاهد یک ویژگی خوب هستیم و آن حفظ خصوصیات اسپرت WRX در کنار ارائه رانندگی راحت و مناسب مسیرهای طولانی است که در مدل های قبلی STI به چشم نمی‌خورد.
عرضه سوبارو WRX STI 2018 از بهار سال آینده آغاز خواهد شد و برآورد اولیه برای قیمت آن احتمالا در حدود ۳۶ هزار دلار می‌باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.