همانطور که در تصاویر قبلی موستانگ دیده بودیم ظاهر این خودرو با وجود ارتفاع پایینتر دماغه و چراغهای باریک تر، اخموتر از قبل شده است. طراح خودرو ملوین بتانکورت گفته است که ورودی هوا، نمای ظاهری جلو، جلوپنجره جدید، چراغهای تمام LED و مه شکنهای کوچکتر ولی پرنورتر شادابی بیشتری به ظاهر فورد بخشیده است. نمای عقب نیز با بهسازی چراغهای عقب و استفاده از اگزوزهای دوگانه دوبل که مخصوص شلبی GT350 2016 میباشد جذابیت بیشتری یافته است. این موستانگ به ویژه در نمای عقب اکنون شباهت زیادی به نسل اول خود پیدا کرده است.
پس از معرفی کانورتیبل جدید موستانگ اکنون باید منتظر شلبی GT500 نیز باشیم، به ویژه که رقیب قدرتمندی همچون دوج چلنجر SRT دمون انتظار آن را میکشد که سبک تر، سریعتر و قویتر از نسل فعلی چلنجر هلکت میباشد. دمون قرار است رسما در نمایشگاه اتومبیل نیویورک در آوریل ۲۰۱۷ رونمایی شود.
در موستانگ ۲۰۱۸ خبری از موتور V6 نیست. در عوض فورد موتور ۲٫۳ لیتری توربوی ۴ سیلندر را مورد بازنگری قرار داده و گشتاور آن را افزایش داده است. اما کسانی که خواهان یک موستانگ سرکش هستند باید موتور ۵ لیتری V8 را سفارش دهند. هرچند مشخصات این پیشرانه هنوز اعلام نشده اما قطعا از قدرت و گشتاور بالایی برخوردار خواهد بود.
یکی از دو گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک در کنار ۶ دنده دستی با دو صفحه کلاچ و دو چرخ طیار (فلایویل) قابل سفارش میباشد که فناوریهای آن از شلبی GT350 اقتباس گردیده است. قطعا با استفاده از تعلیقهای مگناراید کیفیت سواری نیز افزایش قابل توجهی یافته است. فورد برای گیراتر شدن صدای موستانگ اگزوزهایی با سوپاپهای متغیر را بکار گرفته است.
فورد تلاش کرده تا موستانگ ۲۰۱۸ قابلیت سفارشی سازی بیشتری داشته باشد و به همین منظور رنگهای جدید و آپشنهای بیشتری را برای آن درنظر گرفته است. از جمله این موارد میتوان به نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی جدید اشاره نمود. در زمینه ایمنی نیز سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابرپیاده بطور استاندارد اضافه شده است.
موستانگ ۲۰۱۸ را در واقع باید فیس لیفتی از نسل ششم موستانگ دانست که در سال ۲۰۱۵ معرفی گردید. علاقمندان این برند اسپرت آمریکایی که میخواهند پیش از عرضه موستانگ در پاییز ۲۰۱۷ آن را از نزدیک ببینند، این فرصت را در ۵۰ نمایشگاه محلی در آمریکای شمالی خواهند داشت.