نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

به گفته استفان وینکلمن، مدیر بخش اسپرت آئودی، RS3 اسپرت بک مشتریان را به دنیای جذاب محصولات RS دعوت می‌کند.
در زیر کاپوت نسخه بهسازی شده موتور ۲٫۵ لیتری توربو ۵ سیلندر قرار دارد که اکنون ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در واقع خروجی این موتور که به لطف استفاده از بلوک آلومینیومی ۲۶ کیلوگرم نیز سبک‌تر از پیشرانه قبلی است ۳۳ اسب بخار افزایش یافته است. به علاوه RS3 اسپرت بک جدید با قدرت ۳۹۵ اسب بخار بالاتر از رقیب اصلی خود در کلاس هاچ بک‌های سریع، یعنی مرسدس AMG A45 قرار گرفته و ۱۹ اسب بخار بیشتر نیرو تولید می‌کند.

شتاب صفر تا صد خودرو فقط ۴٫۱ ثانیه بوده و این درحالی است که حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. اگر این محدودیت وجود نداشت RS3 قادر بود تا ۲۸۰ کیلومتر در ساعت نیز سرعت خود را افزایش دهد. مصرف سوخت موتور ۲٫۵ لیتری آئودی ۸٫۳ لیتر در صد کیلومتر است که با توجه به قدرت بالای آن رقم کاملا مناسبی به نظر رسیده و استانداردهای جدید اروپایی را اخذ می‌کند. ضمن اینکه آلایندگی دی اکسید کربن آن ۱۸۹ گرم بر کیلومتر می‌باشد.

نیروی تولید شده به گیربکس هفت دنده دوکلاچه منتقل شده و از طریق سیستم کوآتروی معروف آئودی که به سیستم توزیع متغیر گشتاور نیز مجهز شده به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. برای افزایش احساس اسپرتی بیشتر گشتاور به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. همانند آئودی A3 استاندارد، RS3 نیز نسبت به نسل قبلی خود ۲۵ میلیمتر ارتفاع کمتری داشته و در عوض ۲۰ میلیمتر پهن تر است. این ابعاد موجب افزایش پایداری آئودی در سرعت‌های بالا خواهد شد و قطعا نقش اصلی در حفظ تعادل خودرو را تعلیق اسپرت و سفت‌تر آن نسبت به نمونه استاندارد ایفا می‌کند. در رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی دیسک های ترمز به قطر ۳۱۰ میلیمتر در عقب و جلو از جنس فیبرکربن – سرامیک به چشم می‌خورد.

برای RS3 اسپرت بک سه حالت رانندگی در نظر گرفته شده که عبارتند از کامفورت، اتو و داینامیک. طبیعتا در حالت داینامیک خودرو حالت اسپرت‌تر و در حالت کامفورت از رانندگی اقتصادی و آرام‌تری برخوردار است. تنظیمات پیشرانه، گیربکس، گاز، تعلیق و سیستم اگزوز به توجه به انتخاب هر حالت تغییر می‌کند.
در جلوی RS3 اولین چیزی که جلب توجه می‌کند جلوپنجره بزرگ، مشکی رنگ و لانه زنبوری است که در کنار ورودی های بزرگ هوا در طرفین سپر ظاهری تهاجمی و اسپرت تر به خودرو داده است. چراغ‌ها که در انتهای نزدیک به جلوپنجره باریک‌تر می‌شوند از جنس تمام LED بوده و آئودی LED های ماتریکسی مخصوص خود را به عنوان آپشن برای RS3 در نظر گرفته است. در عقب نیز یک اسپویلر سقفی کوچک و یک دیفیوزر در پایین سپر مشاهده می‌شود که در دو طرف آن اگزوزهای بزرگ از جنس استیل براق قرار گرفته است.

آئودی در داخل کابین در کنار جنبه‌های اسپرتی، ظرافت را نیز حفظ کرده است. بدین منظور صندلی‌ها با چرم ناپای مشکی رنگ روکش شده‌اند. به علاوه عمق صندلی نیز بیشتر شده تا در سرعت‌های بالا و به ویژه در پیچ‌ها بتواند سرنشین خود را بهتر محافظت کند. یک فرمان با انتهای تخت و نشان RS جایگزین فرمان استاندارد شده است. یک نمایشگر TFT تمام فضای پشت فرمان را اشغال کرده و شکل و شمایل آن نیز طوری طراحی شده که هیجان بیشتری در راننده القا نماید. البته نباید نمایشگر لمسی قرار گرفته بر روی داشبورد که به سیستم ارتباطی و سرگرمی آئودی موسوم به MMI مجهز است را فراموش کرد. لازم به ذکر نیست که این نمایشگر به اپل کارپلی و اندروید اتو نیز مجهز بوده و از قابلیت‌هایی مثل اتصال گوشی با بلوتوث، هات‌اسپات وای فای برای اتصال سرنشینان به اینترنت و ناوبری با اتکا به گوگل مپ برخوردار است.

ثبت سفارش برای آئودی RS3 اسپرت بک از تابستان آغاز شده و اولین سری مشتریان در ماه اوت ۲۰۱۷ اتومبیل خود را تحویل خواهند گرفت. قیمت آن چیزی در حدود ۴۶۵۰۰ پوند تخمین زده می‌شود و احتمالا جزییات بیشتر درباره آن را می‌توان در نمایشگاه ژنو کسب کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.