نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

اگر بخواهیم به آمار ارائه شده از سوی تسلا اعتماد کنیم باید بگوییم که برد الکتریکی P100D به ۳۸۱ مایل (۶۰۹ کیلومتر) افزایش یافته است. اما مطمئن باشید در صورت آزمایش در شرایط واقعی نیز برد این خودرو کمتر از ۲۵۰ مایل نخواهد بود.
افزایش مسافت قابل پیمایش تنها چیزی نیست که در تسلا افزایش پیدا کرده بلکه کارایی و پرفورمنس خودرو نیز دستخوش تحول شده است. در حالی که در مدل استاندارد تسلا مدل S حالت لادیکاروس، اسپرت‌ترین نوع رانندگی محسوب می‌شد، در مدل S P100D شاهد اضافه شده حالت لادیکاروس پلاس هستیم.

بدین ترتیب در این تسلا ارتقا یافته که می‌توان آن را یک سوپراسپرت نامید سه حالت رانندگی وجود دارد که یکی از دیگری پرقدرت است. حالت اسپرت برای زمانی است که بخواهید در محدوده سرعت مجاز رانندگی کنید، حالت لادیکاروس برای ایجاد هیجان بیشتر در سرنشینان و در نهایت حالت لادیکاروس پلاس برای زمانی است قصد یک مسابقه اتومبیلرانی واقعی را داشته باشید. برای اینکه بخواهید حالت لادیکاروس پلاس را انتخاب کنید باید انگشت خود را روی گزینه لادیکاروس در صفحه نمایش لمسی چند ثانیه نگه دارید. به نظر می‌رسد سیستم ارتباطی سرگرمی تسلا کمی شوخ باشد چرا که برای تایید انتخاب باید باید گزینه «بله روشنش کن» و برای انصراف باید گزینه «نه! من مامانمو میخوام» را انتخاب کنید !

البته توصیه می‌شود در صورتی که این حالت را انتخاب کردید صرفا به سیستم اتوپایلوت تسلا اعتماد نکرده و از دست فرمان خود نیز مطمئن باشید. چراکه با فشردن پدال گاز در حالت لادیکاروس پلاس سرعت خودرو به طرز وحشتناکی افزایش خواهد یافت. در سرعت‌های بالا وجود گشتاور زیاد در پشت چرخ‌ها کاملا احساس می‌شود و در صورتی که بخواهید پیچ‌های تند را با این سرعت پشت سر بگذارید باید برای کنترل دریفت‌های احتمالی خودرو آماده باشید.

در بزرگراه‌ها عملکرد تسلا نسبت به پدال گاز منطقی است. اما اگر تصور می‌کنید در تمام شرایط می‌توانید با فشار پدال گاز خودرو را کنترل کنید سخت در اشتباه هستید. چرا که واکنش P100D به پدال گاز بسیار سریع بوده و در داخل شهر بهتر است حالت رانندگی را روی نرمال یا حداکثر اسپرت قرار دهید. البته نباید فراموش کرد که ترمزهای تسلا نیز به اندازه شتاب بالایش قدرتمند بوده و کاملا قادر به مهار خودرو می‌باشد. ضمن اینکه با هربار ترمزگیری در واقع باتری خودرو نیز شارژ می‌شود.

با وجود همه اینها قیمت P100D تنها ۵ درصد گران‌تر شده و به ۱۳۲۷۰۰ پوند رسیده است که البته این رقم با احتساب یارانه دولت آمریکا برای خودروهای برقی کمتر نیز می‌شود. در واقع علی رغم اینکه قدرت تسلا مدل S P100D تقریبا دو برابر مدل دیفرانسیل عقب S 60 شده اما قیمت آن ثابت باقی مانده است.
سواری مدل S P100D به لطف تجهیز به کمک فنرهای بادی کاملا آرام بوده و پستی و بلندی‌های جاده را به داخل کابین منتقل نمی‌کند. حتی می‌توان کیفیت سواری این محصول تسلا را با پورشه پانامرا نیز مقایسه نمود. فرمان خودرو به ویژه در حالت‌های اسپرت و بالاتر کاملا بدون لقی و هرزگردی است اما احساس لازم را نیز از جاده به دستان راننده منتقل نمی‌کند. بنابراین اگر قصد دارید با سرعت بالا در مسیرهای پر پیچ و خم رانندگی کنید به هیچ وجه سیستم کنترل پایداری را خاموش نکنید.
هرچند در داخل خودرو از موادی با کیفیت و مرغوبیت بالا استفاده شده اما تسلا هنوز در کنار هم قرار دادن آنها ضعف دارد. در هنگام حرکت صدای جیرجیر عجیبی از کابین به گوش می‌رسد یا شکاف بین قطعات در کنسول وسط بیش از حد زیاد است. در حقیقت با وجود بکارگیری فناوری‌های پیشرفته در داخل خودرو اما تسلا مدل S P100D از نظر دکوراسیون داخلی به هیچ وجه قابل قیاس با رقبای آلمانی نیست.

اگر این پرسش مطرح شود که « خرید تسلا مدل S P100D توصیه می‌شود یا خیر » بطور کلی باید پاسخ مثبت به این سوال داد. هرچند در داخل کابین چند نقطه ضعف به چشم می‌خورد اما در مجموع تسلا اتومبیل مناسبی برای مسافرت می‌باشد. برد الکتریکی بالا، هزینه نگهداری اندک و قدرت و گشتاور مثال زدنی؛ تسلا مدل S P100D را چیزی بین یک سوپراسپرت و یک سدان لوکس قرار داده است.

البته نکات دیگری نیز به خصوص درباره نسخه P100D وجود دارد. به عنوان مثال اگر در رانندگی با حالت‌های لادیکاروس یا لادیکاروس پلاس اصرار دارید دیگر نباید انتظار برد ۳۸۰ یا حتی ۲۵۰ مایل را از خودرو داشته باشید. در آزمایش رانندگی که صورت گرفت نیز پس از طی ۱۱۰ مایل نیمی از ظرفیت باتری تسلا خالی شده است. بنابراین دسترسی به برد الکتریکی ۲۵۰ مایل و بیشتر فقط با یک رانندگی نرمال و بدون هیجانی خاص امکان پذیر می‌باشد.
اما در خصوص قیمت باید گفت تسلا مدل S 100D با شتاب کاملا قابل قبول ۴٫۲ ثانیه قیمتی معادل ۹۱۰۰۰ پوند دارد اما با اضافه شدن پسوند P قیمت خودرو به یکباره تا ۱۳۲۷۰۰ پوند افزایش پیدا می‌کند. البته P100D اتومبیل جذابی است اما نه به اندازه ۴۰ هزار پوند اختلاف قیمت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.