نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

اینفینیتی Q60 به عنوان یک کوپه اسپرت به خوبی توانسته یک طراحی هیجان انگیز را با عملکردی خیره کننده ترکیب کند. خطوط عضلانی بیرونی Q60 بر ظرفیت‌های دینامیکی آن تاکید کرده و موتور ۳ لیتری تویین توربوی V6 آن را ضمانت می‌کند.
طراحی این کوپه نسبت به نسل قبلی آن جسورانه‌تر و در عین حال ظریف‌تر بوده و برازنده یک اتومبیل اسپرت می‌باشد. موتور V60 پیشرفته و جدید، سیستم فرمان تطبیقی و تعلیق دیجیتالی حاکی از افزایش قابل توجه توانمندی‌های دینامیکی Q60 می‌باشد.
infiniti-q60-2017-1280-a5
پیشرانه بکار رفته در این خودرو از خانواده موتورهای VR می‌باشد که با اعمال اصلاحاتی در دو نوع ۳۰۰ و ۴۰۰ اسب بخاری عرضه می‌گردد. البته یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو به قدرت ۲۰۸ اسب بخار نیز برای اینفینیتی Q60 قابل سفارش است.
طراحی زیبا، جسورانه و قدرتمند
همانطور که گفته شد اینفینیتی Q60 از طراحی قوی و نسبتا عضلانی برخوردار است که احساس پویایی و قدرت بیشتری را در بیننده القا می‌کند. در طراحی خارجی میتوان به راحتی نشانه‌های یک ‌ اینفینیتی را پیدا کرد. جلوپنجره مشبک دو قوسی و انحنای پایین ستون C از جمله این نشانه‌ها هستند. کاپوت کشیده و گلگیرهای پهن و سقف شیب‌دار، نمایی پویا به خودرو بخشیده‌اند. چراغ‌های روزتاب از نوع LED بوده و چراغ‌های راهنما نیز تقلیدی از پلک انسان می‌باشند.
infiniti-q60-2017-1280-81
حجم‌ها در اینفینیتی به گونه در کنار قرار گرفته‌اند که بر مرکز ثقل پایین و در نتیجه هندلینگ بالای خودرو تاکید می‌کنند. رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی به تازگی مخصوص همین مدل طراحی شده‌اند و تایرهای عقب به علت دریافت نیروی بیشتر پهن‌تر می‌باشد.
طراحان اینفینیتی به ویژگی‌های آئرودینامیک اهمیت زیادی داده‌اند و ضریب درگ Q60 که فقط ۰٫۲۸ می‌باشد تاییدی بر این ادعا است. در پشت جلوپنجره شاترهایی وجود دارد که در حالت عادی بسته است اما با باز شدن در سرعت‌های بالا جریان هوا به سمت موتور را افزایش می‌دهد.
infiniti-q60-2017-1280-28
طراحی داخلی ممتاز و اسپرت
کابین Q60 دارای ظاهری جدید و مواد مدرن است. طراحی داشبورد فاقد جسارت کافی است اما استفاده از آلومینیوم در مدل پایه و چوب سیاه به‌عنوان آپشن و فیبر کربن در مدل‌‌های اسپرت، جلوه مناسبی بدان می‌بخشند. روکش چرمی صندلی‌ها نیز در رنگ‌های قرمز یا سفید با تم نقره‌ای یا الیاف شیشه می‌باشند. سیستم صوتی این خودرو ساخت Bose و مجهز به ۱۳ بلندگو است که برای کابین محدود آن بیش ‌از حد به نظر می‌رسند. این سیستم صوتی منحصراً برای این کابین طراحی‌ شده و مجهز به فناوری حذف نویزهای اضافی خودرو نیز می‌باشد.
infiniti-q60-2017-1280-88
داشبورد و کنسول وسط برای سهولت استفاده به سمت راننده تمایل متمایل شده است. یک صفحه نمایش ۸ اینچی در کنسول جلو بخش مهمی از سیستم ارتباطی سرگرمی اینفینیتی Q60 می‌باشد. این نمایشگر که از آخرین فناوری‌های شرکت بهره می‌برد موجب شده تا تعداد دکمه‌ها در کابین به حداقل برسند. علی رغم کوپه بودن اتومبیل اما فاصله ۲۸۵۰ میلیمتری بین دو محور موجب شده فضای کافی برای پا و سر هر چهار سرنشین Q60 در عقب و جلو وجود داشته باشد.
موتور V6 و عملکرد هیجان انگیز آن
موتور ۳ لیتری Q60 با دو توربوشارژر پیشرفته‌ترین موتوری است که تاکنون توسط اینفینیتی ارائه شده و توازنی ایده‌آل بین کارایی و بهرهوری ایجاد کرده است. این موتور جمع و جور و سبک وزن بوده و قادر است قدرت و گشتاور بالای خود را در همان دورهای میانی در اختیار راننده قرار دهد.
infiniti-q60-2017-1280-38
موتور ۴۰۰ اسب بخاری گشتاوری معادل ۴۷۵ نیوتن متر داشته و شتاب صفر تا صد ۵ ثانیه ای را برای خودرو تامین می‌کند. حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر و مصرف سوختش ۱۰٫۶ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. موتور ۳۰۰ اسب بخاری نیز گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتن متر و مصرف سوخت آن مشابه نمونه ۴۰۰ اسبی است.
سیستم تزریق سوخت مستقیم موسوم به DIG در این موتور موجب تنظیم دقیق زمان و مقدار پاشش بنزین گردیده و ضمن تامین قدرت کافی مصرف موتور را نیز پایین می‌آورد تا این پیشرانه یکی از کممصرف ترین پیشرانه های V6 جهان باشد.
infiniti-q60-2017-1280-7c
برای مشتریانی که خواهان مصرف سوخت پایین‌تر هستند موتور توربوی ۴ سیلندر پیشنهاد می‌شود. این موتور ۲ لیتری ۲۰۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مصرف ترکیبی آن ۹٫۴ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. این موتور تمام آلومینیومی به طور استاندارد به سیستم استاپ استارت جهت کاهش مصرف سوخت مجهز شده است.
هر سه پیشرانه مذکور از یک گیربکس اتوماتیک ۷ دنده برخوردار هستند که نیرو را به چرخ‌های عقب یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند.
infiniti-q60-2017-1280-7b
رانندگی کاملا سفارشی
اینفینیتی Q60 از شش حالت رانندگی استاندارد، برفی، اکو، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی برخوردار است که طیف وسیعی از قابلیت‌ها را برای این کوپه اسپرت به ارمغان آورده است. در حالت‌های اسپرت فرمان تیزتر و تعلیق سفت‌تر خواهد شد. حالت برفی موجب کاهش گشتاور موتور جهت جلوگیری از لغزندگی شده و در حالت اکو سیستم‌های کاهش مصرف سوخت فعال می‌شوند. حالت شخصی نیز ویژگی های اتومبیل را بر حسب نحوه رانندگی راننده تنظیم می‌کند.
قیمت هر دستگاه Q60 هنوز اعلام نشده اما باید دید این اسپرت کوپه در جاده چقدر برای رقبایی همچون بی ام و سری ۴، آئودی S5 و کادیلاک ATS دردسر ایجاد می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.