نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

نبض بازار | قیمت گوشی, قیمت خودرو, قیمت طلا و سکه, قیمت ماشین

نبض بازار , لیست قیمت خودرو صفر مدل 96,قیمت خودرو ایران خودرو,قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت گوشی سامسونگ,لیست قیمت گوشی هواوی,قیمت گوشی اپل,قیمت خودرو سایپا

از همان تصاویر جاسوسی نیز مشخص بود که آمپرا-ای چیزی بیشتر از بولت EV برای عرضه نداشته و فقط آرم شورلت با اپل تعویض شده است. خبر خوش اینکه آمپرا-ای به یک پیشرانه الکتریکی پیشرفته مجهز است که با یک بار شارژ قادر است مسافت ۲۳۶ مایل را طی نماید. در کنار اینها محصول برقی اپل از فضای جادار و امکانات قابل توجه ارتباطی مانند بلوتوث، اینترنت ۴G، هات اسپات وای فای و سیستم ناوبری مستقل بهره می‌برد.

از برد الکتریکی مشابه بین بولت EV و آمپرا-ای مشخص است که نه تنها ظاهر هر دو خودرو مشابه است بلکه از یک پیشرانه نیز سود می‌برند. اما در مقایسه با سایر رقبای الکتریکی مانند فیات ۵۰۰e، فولکس واگن ای-گلف و رنو زوی؛ اپل آمپرا-ای از برد الکتریکی بالاتری برخوردار بوده و هیچ یک از اتومبیل های مذکور با یک بار شارژ حتی به ۲۰۰ مایل نیز نمی‌رسند. اما باید منتظر ماند و دید این محصول جنرال موتورز برای بازار اروپا با چه بازخوردی از طرف مشتریان مواجه خواهد شد.

اگر قبلا پسرعموی آمریکایی آمپرا-ای یعنی همان شورلت بولت EV را دیده باشید متوجه می‌شوید هیچ چیز در ظاهر دو اتومبیل تفاوتی نکرده است. در خودروهای الکتریکی موضوع آئرودینامیک از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است چرا که به هر میزان از مقاومت هوا کاسته شود به برد الکتریکی افزوده شده و نیاز به شارژ مجدد کمتر خواهد شد. بنابراین جنرال موتورز در طراحی این محصول از آزمایش های متعدد تونل باد استفاده کرده است.

البته طراحان نگران تاثیر منفی این آزمایش ها بر ظاهر خودرو بودند اما در نهایت طرح بولت EV یا آمپرا-ای با یک منحنی هموار از جلوپنجره تا انتهای سقف بدست آمد. چراغ های تمام LED، جلوپنجره و سپرها همانند نمونه آمریکایی است و تنها تفاوت همان نشان اپل به جای شورلت می‌باشد. البته ظاهر آئرودینامیک خودرو موجب شده شیشه جلو بیش از حد مایل و شیبدار باشد که در نتیجه یک پنجره مثلثی کوچک به جلوی درب اضافه شده و یک ستون اضافی آن را از درب جلو جدا کرده است. تمام اینها قطعات اضافی موجب شده دید جلو و تسلط راننده به جاده کاهش یابد.

در نمای کناری نیز همان شباهت حکفرما است و این بار نیز نام بولت با آمپرا جایگزین شده است. آینه های جانبی دقیقا پس از همان پنجره کوچک مثلثی قرار گرفته و از نظر شکل ظاهری و محل قرارگیری هماهنگی مناسبی با بقیه اجزای بدنه نداشته و شبیه به گوش های دامبو (فیل پرنده) شده اند! به هرحال اگر یک اتومبیل برقی می‌خواهید باید تا حدودی زیبایی ظاهری را قربانی کنید؛ مگر اینکه توان پرداخت قیمت هنگفت محصولات تسلا را داشته باشید که در آن صورت داستان کاملا متفاوت خواهد بود.
در نمای عقب جذابیت ظاهری بیشتری حاکم است و خط منحنی که عرض درب عقب را طی کرده به گونه ای است که گویا اتومبیل به شما لبخند می‌زند. هرچند در عقب نیز انحنای بیش از حد سقف به سمت پایین موجب کاهش دید عقب شده است.

البته در تصاویر جاسوسی نمای داخلی خودرو مشخص نمی‌شود اما تقریبا قابل حدس بود که در اینجا نیز شباهت فراوانی با بولت وجود دارد. خوشبختانه الکتریکی بودن خودرو تاثیر چندانی بر فرم طراحی نمای داخلی نداشته و آمپرا از طراحی جذابی در چیدمان و تزیینات داخلی سود می‌برد. طراحی دو رنگ علاوه بر اینکه جلوه بیشتری به داخل بخشیده با امتداد روی داشبورد و پنل درب ها فضای کابین را پهن تر نشان می‌‌دهد. نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد قرار داشته و به گونه ای طراحی شده که حداقل انرژی را مصرف نماید و به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز می‌باشد. از این طریق می‌توان اطلاعات مربوط به ۱۰ گوشی یا تبلت را بطور مجزا ذخیره نمود.

از آنجایی که امکاناتی مانند اینترنت ۴G و هات اسپات در بولت وجود داشت دلیلی ندارد در آمپرا شاهد آنها نباشیم. سیستم ناوبری آمپرا از جمله تفاوت های آن با بولت محسوب شده و بیشتر بر اساس نقشه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برنامه ریزی شده است. دکمه ها و کنترل ها نیز از پس زمینه نور سبز رنگ برخوردار هستند تا حرکت با خودرویی دوستدار محیط زیست به سرنشینان یادآوری شود. صندلی ها راحت و جادار بوده و از جنس چرم می‌باشند.
به گفته سازنده قدرت خروجی موتور الکتریکی آمپرا معادل ۲۰۴ اسب بخار می‌باشد. در آزمایش های صورت گرفته بر اساس استاندارد NEDC برد الکتریکی آمپرا معادل ۳۱۰ مایل بدست آمده که با شرایط واقعی اختلاف فاحشی دارد. اما این عدد طبق استاندارد WLTP معادل ۲۳۶ مایل می‌باشد که به واقعیت نزدیک تر است. ممکن است بسته به شرایط جاده و نوع رانندگی با هر بار شارژ مسافت ۲۱۰ مایل طی گردد. این خودرو به قابلیت بازیابی انرژی در هنگام ترمز و همچنین شارژر ۲۴۰ ولتی مجهز است.

با توجه به اینکه اپل اطلاعاتی درباره زمان شارژ باتری منتشر نکرده اگر بخواهیم با توجه به شورلت بولت EV قضاوت کنیم باید بگوییم یک بار شارژ کامل باتری در حالت عادی به ۹٫۵ ساعت زمان نیاز دارد. با یک ساعت شارژ می‌توان مسافتی معادل ۲۵ مایل را طی کرد اما اگر از شارژ سریع جریان مستقیم استفاده شود، باتری در عرض ۳۰ دقیقه برای طی مسافت ۹۰ مایل شارژ خواهد شد. اپل آمپرا را یک اتومبیل برقی اسپرت می‌خواند و این مطلب چندان هم بیراه نیست. زمان لازم برای رسیدن به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت ۳٫۲ ثانیه بوده و برای رسیدن به صد کیلومتر بسته به میزان شارژ باقیمانده به ۶٫۵ الی ۷ ثانیه زمان نیاز است.

شورلت بولت EV در آمریکا قیمتی معادل ۳۰ هزار دلار دارد که البته این را مدیون معافیت های مالیاتی و تدابیر تشویقی برای اتومبیل های برقی است. درغیر این صورت قیمت آن به ۳۷۵۰۰ دلار می‌رسید. بنابراین انتظار می‌رود آمپرا بسته به شرایط بازار قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار داشته باشد و البته رقبای قدری مانند بی ام و i3 و نیسان لیف انتظار آن را می‌کشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.